divendres, 25 de desembre del 2009

Notícia

A principi de desembre vaig trobar una notícia que em va semblar força interessant, ja que a mi m'haguès agradat que m'afectés. La podeu llegir a la web del PAÍS.
El titular d'aquesta notícia ens diu que el FP de grau mig donarà accés a un batxillerat d'un sol curs. Actualment pots accedir a batxillerat des del grau mig, però fas un batxillerat normal, que és el que de veritat et prepara per cursar uns estudis universitaris. Al grau mig no fas assignatures equivalents a les del batxillerat, ja que no estudies llengües (català, castellà, angles,...) ni estudies ciències, matemàtiques, geografia, etc... que són les proves que et troves a la selectivitat. Aleshores el alumnes arribaran menys preparats a les PAU (provés d'accés a la universitat) i amb el temps el nivell acabarà baixant. Penso que volen apropar els estudis universitaris a tothom, i amb això aconseguiran que els grans estudis no tinguin el mateix valor que antigament.
Però això no és tot el que es tracta a la notícia, també ens diu que els estudiants de l'FP de grau superior que vulguin accedir a la carrera universitària que sigui de la mateixa branca del que han estudiat, podran gaudir d'unes convalidacions d'assignatures i fins i tot de les pràctiques. Aquest canvi a mi em sembla bé, ja que jo vinc del cicle superior d'educació infantil i penso que estaria bé que es convalidessin algunes assignatures que jo ja he estudiat anteriorment igual que les pràctiques, el fet que redueixin les hores de pràctiques que tu ja has treballat.
Amb petits fets podem veure que l'educació canvia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada